lördag 1 oktober 2011

Godmorgon!

Vi hoppas att det fina vädret vi har haft håller i sej idag också. Det ska nog inte regna iallafall. Idag är det dags för tipspromenad, och jag skäms lite för att jag inte bloggat om det i veckan! Det enda jag kan skylla på är lathet. Det har varit hälsovecka här i Habo och på många andra ställen. Att komma ut i naturen och röra på sej är väl ett av de bästa sätten att avsluta den på.

Jag är påväg ut för att sätta upp 2 promenader nu. En lång (ca 1 timma) och en lite kortare (drygt ½ timma skulle jag tro). Båda kommer att ha både barn och vuxenfrågor!

Eftersom vi tror på att gott fika också är hälsosamt, så finns det idag goda äpple eller chokladbullar att köpa. Samt förra veckans succé: knäckebröden, med marmelad och ost.
I veckan har vi varit på Gränna musteri, www.grannamusteri.se , och gjort fantastisk god must av äpplena här i trädgården. Finns för provsmakning idag, och även möjlighet att köpa med hem.

Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar