lördag 15 oktober 2011

Dopet är avklarat!

Underbart väder, trevligt med familj o vänner omkring sej - mindre lyckad tårthistoria... Men erfarenheter är alltid lärorika, inte alltid lyckade. Nästa gång provbakar jag innan jag ska göra till 28 personer. För givetvis var jag tvungen att testa nåt nytt... Skäms lite, men så här såg tårtan ut som jag ville göra:


Resutatet:


Problemet var att jag gjorde en fantastisk blå maräng-smörkräm igårkväll som blev god och fin. Idag på morgonen var den så grynig och jag fick för mej att jag kunde vispa den slät....det kunde man inte! Den blev en rinnig, grynig sås. Så i stress fick jag göra en vit chokladsmörkräm istället. Den blev jättebra, men räckte inte att toppa tårtorna med. Sen fanns det liksom ingen tid kvar till dekorationer...och ingen ros hade jag heller! Som mellanlägg gjorde jag iaf 2 lyckade fyllningar; blåbärsmousse och citronfromage. Så när vi skar tårtorna var de fina iallafall...

Jag får gottgöra Ville på hans 1-årsdag med en riktigt fin tårta, med namn på och allt!

Nyheter i butiken idag är de här fantstiska formarna



Lika fina som Rice och lite tåligare...

Nästa inlägg handlar om en klädbytardag för vuxna, som vi ordnar sista helgen i oktober, men det får en egen rubrik så det inte kommer bort i all text i det här inlägget! Ha en solig dag!

1 kommentar:

  1. Kan meddela att tårtorna var ljuvligt goda! Du är en fena på att baka Nettan!
    Kram moster Gun

    SvaraRadera