tisdag 30 oktober 2012

Utställarlista del 2

Vi går vidare med utställarna! Nu till de ätbara borden....
I dörren möts ni av härliga ekologiskt odlade grönsaker! Söderlinds kommer med allt gott dom har kvar i sina odlingar och jag vågar nästan lova att det finns tomater! (dom godaste)
Dom stod sista lördagen på torget, för säsongen, i helgen, så det här kan vara sista chansen i år =)

En dag för några veckor sedan tittade Lena, en Källebäcken-bo, in i butiken och undrade om hon fick sälja sina ostkakor hos mej nån gång. Det tyckte jag passade fint till min lilla marknad som fanns i planerna! Så på söndag kan man beställa om man vill ha levererat längre fram i vinter, eller köpa med hem så länge lagret räcker!

Anki har hemgjorda tryfflar och småkakor på sitt bord. Fint att ta med hem till fikat, och hållbart ett par veckor om ni känner er mätta efter besöket här!

Kalasmammorna finns givetvis på plats, eftersom jag håller ställningarna i butiken så är det Sofia som står vid vårt bord. Vi har ett riktigt godisbord! Trevligt paketerat för att ge bort eller bjuda på.... Recepten kommer givetvis trilla in på bloggen framöver. På vårt bord säljer vi också kaffe och the att värma sej med. Det finns en soffa intill och fler platser borta i brygghuset, har vi lite tur kanske man kan sitta ute....

Vill ni inte ha något av det jag hittills räknat upp till kaffet, så hittar ni säkert nåt hos nästa tjej!
Natalie kommer med sin cupcakes för att samla in pengar till sitt Cake of care projekt. Äntligen en godsak att äta med gott samvete =) Pengarna går direkt till hennes barnhemsprojekt. Ditt skafferi är med på noterna och skänker intäkterna från de här vintriga muffinsformarna från Rice, till projektet!
 
Imorgon presenterar jag de sista deltagarna.....
Torsdag har vi öppet som vanligt, lite jul har smugit sej in...för att jag ska hinna med allt inför lördagkvällen. Kan hända kommer det en lite smygtitt här på bloggen innan dess =)
Må så gott!


1 kommentar:

  1. Så mysigt det låter! Synd att jag inte bor i närheten, älskar att åka runt på små utflykter till diverse lanthandlar mm.

    SvaraRadera