söndag 5 augusti 2012

Loppis och lovely Rice!

Måste skriva lite mer om loppisen den 26e augusti!
Jag tänker mej det såhär:

Vill man sälja :
- kommer man hit en stund innan kl 12 och väljer ut en lämplig plats i trädgården.
- betalar 20:- (/familj)
- vill man hyra ett bord av oss (30:-) har man hört av sej innan, annars finns risk att de är slut. Om inte har man med en filt eller liknande och lägger sina saker på.
- man säljer så länge man orkar/hinner/har grejer kvar/vädret tillåter, men längst till kl 17
- vi annonserar, men alla får gärna hjälpa till att sprida vidare!
-säljarna är själva ansvariga för att ta med osålda varor och städa upp på sin plats. Eventuellt kommer det finnas en plats att ställa saker man vill skänka till Second Hand-butik på, för upphämtning.

Vill man handla;
- försäljningen startar kl 12
- butiken öppnar kl 12, som vanligt och kommer ha lite extra fika denna dag.
- tänk på att ta med kontanter till loppis-säljarna. Ditt Skafferi tar kort, men har inte möjlighet att betala ut kontanter från kortet.
- Vill man vidare roa sej denna dag så är det loppis i Rödån 13-16, tipspromenad i Gustav Adolfs hembygdsgård (med våffel-fika), öppet i Kivarps gårdsmejeri och Carlens fisk i Rödån!

Hör av er för att boka bord eller om ni har några frågor.

Nu en liten bild på nyheter från Rice.... Det är mycket varor påväg in nu, räknar med att ha en välfylld butik den 26e, med många bra erbjudanden!

Kika gärna in på Kalasmammorna då o då för att se mina och Sofias bak o recept-tips!

4 kommentarer:

  1. Hej, jag va den tjejen som fotade lite i din butik :) Jag har nu gjort ett inlägg med en länk till denna bloggen, om du vill läsa det så kan du gå in här:http://thelennartsson.blogg.se/2012/august/ditt-skafferi.html#comment

    SvaraRadera
  2. Tack =)
    Superfint inlägg Ingela! Jättefina bilder, jag får nog skärpa till mej med mitt fotande...

    SvaraRadera
  3. SV; Tack :) Nejdå, det är helt okej!

    SvaraRadera