måndag 23 januari 2012

Nytt bidrag och förlängd tävlingstid!


Sista inlämning 1a feb istället då!


Här kommer en som hann baka i helgen iaf!

Anna. S
Kakmonster Cupcakes:

MUFFINSEN:
100 g smör
2 ägg
1½ dl socker
1 krm vaniljarom
4 dl vetemjöj
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 citron

FROSTING:
20 g smör
100 g florsocker
30 g Philadelphiaost
1 droppe vaniljarom

DEKORATION:
kokos
sockerpasta
svart och blå pastafärg


Baka muffinsen så här:
1. Börja med att smälta smöret.

2. Vispa ägg, socker och vaniljarom vitt och fluffigt.

3. Blanda ihop mjöl, bakpulver och salt i en plastpåse (kan göras i skål oxå om man vill ha lite mer disk).

4. Riv skalet på citronen.

5. Häll i smör, mjök och citron i äggfluffet och rör om.

6. Tillsätt sedan mjölblandningen och rör ihop till en jämn smet.

7. Fördela smeten i muffinsformar (blir 10-12 st beroende på storlek på muffinsformen).

8. Grädda i ugnen (175 grader) i 15 – 20 minuter.

Fixa cupcakes så här:
1. Forma ögon av vit och svartfärgad sockerpasta.
2. Färga kokosen blå.
3. Rör ihop smör, florsocker, Philadelphiaost och vaniljarom till frostingen.
4. Kleta frosting på muffinsen.
5. Doppa sedan muffinsen i den blåa kokosen.
6. Dekorera sedan med cookies och ögonen.


NJUT NU AV DINA SMASKIGA OCH ROLIGA CUPCAKES

23 kommentarer:

  1. En rolig och påhittig cupcakes som man bir sugen på att äta upp.

    SvaraRadera
  2. Den här hade jag gärna smakat på!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Lena och Linda och lägger även jag min röst på dessa cupcakes.

    SvaraRadera
  4. Kakmonstret var en stor idol när jag var liten. Klart jag röstar på denna cupkakesen. Ser ju dessutom god ut!

    SvaraRadera
  5. Min röst går absolut till dessa cupkakes! De ser jättegoda ut!

    SvaraRadera
  6. jag röstar absolut på dessa coola sötisar, mums.
    //Malin

    SvaraRadera
  7. ser ut som kakmonstret i mupparna, en röst från mi me
    //Elias 8 år

    SvaraRadera
  8. Vem skulle inte vilja mumsa i sig den! Verkligen en vinnare!!

    SvaraRadera
  9. Jag röstar också på dessa!

    /Sophia

    SvaraRadera
  10. Ger min röst till kakmonstret!

    SvaraRadera
  11. Åh, jag röstar på kakmonstret!!

    SvaraRadera
  12. Jag röstar på kakmonstret!Christina

    SvaraRadera
  13. Jag röstar på denna!
    /Sofie

    SvaraRadera
  14. jag röstar på kakmonstret

    SvaraRadera
  15. Underbara! Självklart röstar jag på dessa!
    /Jenny

    SvaraRadera
  16. De här ser smaskiga ut - jag röstar på dem!/Åsa

    SvaraRadera
  17. Jag röstar på det söta och säkert jättegoda kakmonstret!/Ulrika

    SvaraRadera
  18. Jag röstar absolut på dessa söta kakmonster

    SvaraRadera
  19. Helt underbara! Jag röstar på dom här!

    SvaraRadera