onsdag 25 januari 2012

Godmorgon och nytt bidrag!


Maya.F ´s cupcake-premiär
Vanilj cupcake med mintchokladfluff

12 muffins

100 g smör
2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
250 g gammaldags vaniljglass

Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa socker, vaniljsocker och smör fluffigt.
Tillsätt ett ägg i taget och viskpa några minuter efter varje ägg.
Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i ägg/smör blandningen.
Vispa tills du har en slät smet.
Rör ner glassen tills den smält.
Fördela smeten i formar och grädda i 15-20 minuter


Fluff

Göres dagen innan

Smält 180 g Marabou Mintkrokant i 3 dl grädde i en kastrull på svag värme, var nog det får ej koka.
Kyl väl i kylskåpet över natten.

Vispa grädden tjock och spritsa på muffinsen.
Garnera med strössel, blommor i sugerpaste mm efter eget tycke.

6 kommentarer:

  1. hej hej!
    toppen med webshoppen!

    kommer det någon påfyllning på riess produkterna snart? :-)

    //Ida

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har ju en sändning på ingång, hoppades på denna veckan, men vi får nog vänta till nästa då!
    /Annett

    SvaraRadera
  3. Jag lägger min röst på detta bidrag.

    SvaraRadera
  4. Jag röstar på mayas cupcakes

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Jag tycker muffinsarna ser fantastiska ut och lägger min röst på dessa.

    SvaraRadera
  6. Jag lägger min röst på detta bidrag.

    SvaraRadera