lördag 30 april 2011

Brygghuset!


Det skurades på rejält igår som tur var! För vädret har blivit lite kyligare och vinden är inte alls så skön längre. Men vill man ändå njuta av sitt kaffe ute så ´går det bra att ta plats i den gamla verandan, är man flera så får ni gärna inviga det nu såpskurade Brygghuset i trädgården! Inne i Brygghuset kan man i sommar göra retro-fynd och kanske tom köpa med sej möbeln man sitter på hem...





Nu längtar jag till dess att rabarbern har växt till sej så jag kan börja gjuta av bladen. De som står i trädgården nu är mina privata, men i sommar hoppas jag kunna ha för försäljning med. Fågelbaden med hjärtan har jag hunnit göra ett par så de finns att köpa nu.




Igår anlände kokosbollarna! Så alla som är sugna på en kaffe med Klings stora goda kokosboll till är varmt välkomna idag!

4 kommentarer:

  1. Det kommer fler söndagar! Förhoppningsvis med bättre väder.... Bladen kommer att kosta från 150:- beroende på storlek.
    Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Tack för idag!!
    Ni kan hyra ut brygghuset till tyskar... och till mig! Det var det mysigaste på länge. Såg dessutom två älgar på vägen hem så tyskarna blir nog nöjda.

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har det :-) - Jag har själv en blog som heter skafferiet i Bankeryd ;-) hahaaa - men jag har det som hobby och som loppis/kuriosa

    Jag hade älskat att ha som er - och jag önskar er all lycka i världen - sådana ställen måste bara finnas!
    kram gisela

    SvaraRadera
  4. Oj! Vad roligt! Jag har aldrig lyckats komma förbi när du har öppet, och inte heller fattat att din butik heter Skafferiet =) Men jag har vart förbi några gånger, loppisgalen som jag är.
    Tänk att jag missade det när jag valde namn....sökte på ganska mycket - och så finns du så nära! Men det gör inte mej något!
    Ska försöka tajma din öppettid snart!
    Kram Annett

    SvaraRadera