tisdag 23 april 2013

...och vinnaren är....

Jenny Edoff!! Grattis till en finfin bakform från Rice =)

För er som undrar nu så lottades den ut som en belöning till någon som varit med och delat inlägget (facebook) om marknaden som var i söndags!
Nästa tävling får involvera Instagram (@dittskafferi) och bloggar oxå!


Igår gjorde jag och en stor låda Ditt Skafferi-prylar en rolig grej! Vi var med på en plåtning för en glassbok! (jag lite mer i bakgrunden...)
Det är Mormor Magdas därproducerade glass i Taberg, som kommit på den fantastiska iden att ge ut en glassbok! Inte bara recept på hur de gör underbar glass utan massa skräp i, utan också om resan dit....hur o varför man startar en glassfabrik i Taberg =)
Kika in på Angela, och hennes gängs, blogg/facebook/instagram och följ arbetet med glassbok och ett nytt (!) projekt, glasskiosk 2013.
Jag kommer tipsa mer om detta!
Väldigt fina bilder togs iaf igår, av Sara Landstedt på Day fotografi. Superduktig och trevlig tjej, för mer sneakpeaks, kolla deras facebook/instagram! Jag är iaf glad och lite stolt över att få ha varit med o bidragit lite till nåt jag tror kommer bli riktigt bra!
Den hamnar helt säkert på min hylla =)






Har en kärleksaffär med Mormor Magdas chokladglassar....men mest det mörka! Tur att det är nära till Ica i Bankeryd!
 
Nu laddar vi för fullt inför Göteborgs Vintagemässa #1 som är i Allégården på Haga i Göteborg. Lördagen 4 maj kl 11-15. Tipsa gärna era vänner om den! Känner på mej att det blir en jätterolig mässa. Vi plockar med oss allt med retrokänsla från butiken=)

Kanske får några såna här följa med oxå, för nu är det vår!! Ingen glass i butiken än på ett tag, men den som väntar på nåt gott.....




3 kommentarer:

  1. Vad roligt det var att jobba med sockerpasta. Då min tog slut var jag och köpte en med ett annat märke från ICA istället. B-pasta kan jag säga! Blir till att beställa mer från dig:). Jag har föresten startat en ny blogg: mittkakfat.blogg.se, kika gärna in där, tanken är jag ska skriva om pyssel som jag har för mig, blir ju mest virkning, men en och annan tårta och annat bakverk kan nog också dyka upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det roligt! Kul att du gillar det :) Wiltons är den bästa, har provat många dåliga... Ska försöka att bli lite flitigare bloggare, har massa att lägga in.. Ska lägga ut din nästa gång, hoppas du får lite besökare =) Det bästa är att kombinera med en fb sida och dela inläggen där!
      Vill du att jag hör av mej nästa gång jag åker till Fkp så kan jag ta med ett paket eller 2?
      Ha det så gott

      Radera
  2. Hej. Då vill jag gärna ha 2 paket, bra att ha hemma! Du får gärna höra av dig om du har vägarna hitåt.

    SvaraRadera