onsdag 21 november 2012

Icingpenna från Rice

Denna icingsprutan från Rice har jag sålt hela hösten utan att ha tid att testa den ordentligt. Men nu är det dax och snart är det dax att prova med kristyr på pepparkakor också!
Jag gjorde en doptårta till lille Karl i helgen, mer om den på Kalasmammorna. I kanten ville jag sprista en kant  och eftersom Icingsprutan endast har en rund tyll med, så skruvade jag dit en liten tyll från Tala istället. Den glappade lite,lite, men det spelade inte så stor roll i det här fallet. Skulle gått att fixa med lite plastfolie i kanten annars.

 
Föer 24:- så får den gokänt iallafall till smörkräm, lovar att testa kristyren snart! Bebisen på toppen är gjord i sockerpasta,i en form som tyvärr är slut, men jag gör dom på beställning för 25:- i sockarpasta, marsipan eller choklad. Funkar att skicka på posten också, porto 12 eller 18:- tror jag!
 
Fått leverans från Kitchencraft i veckan, men inte hunnit ta några kort för jag opererade mitt ben idag. Så imorgon är jag lite haltande pga det om någon undrar! Hårda muffinsformar i rött o svart/vittrandigt, metall formarna, hjärtformade o runda till praliner o julgodis är tillbaka igen! En långpanneform med lock (julklappstips!) Samt fler marmorkavlar!! Helt ny grej att kavla pepparkaksdegen med den.... kan dessutom rekomendera silikonmattan från Ikea. Alice kavlar på den med silikonkaveln från KitchenCraft, och behöver nästan inget mjöl alls!
Ska lägga in pepparkaksdegsreceptet jag använde på Allhelgona, innan helgen....det är dags att börja nu om man vill ha några till advent. Degen står sej dessutom länge så det går bra att baka/äta lite när andan faller på =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar