söndag 6 november 2011

Ny butik här ute på "landet"


Det är alltid trevligt när det finns fler ställen att besöka när man ger sej iväg en tur någonstans. Och igår öppnade Kivarps Gårdsmejeri några kilometer härifrån! Egen osttillverkning från egna getter och en supermysig butik med andra delikatesser, porslin och lite hantverk. Torsdag-fredag har de öppet 15-18 Lördag -söndag 11-15 så det passar fint att ta turen förbi dom före eller efter ett besök hos oss!

Idag kan dricka glögg både här och hos dom, så kom och få en liten jul-försmak, mitt i värmen och solen!

5 kommentarer:

  1. Men oh :) tack för tipset! Det ska vi absolut prova! Roligt med gårdsbutiker!
    Kram från Helgona som fortfarande inte kan logga in ...

    SvaraRadera
  2. Idag har jag använt kakmått som jag köpte hos dig för ett tag sedan: http://smid.blogg.se/smidsfashion/2011/november/cupcakes.html

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt med små gårdsbutiker .Har besökt Mitt Skafferi ett antal gånger ,kommer gärna igen .Kivarps gårdsmejeri tog nästan 490 kr.kg.för sin i mitt tycke lite smaklösa getost och 80 kr.för en liten djupryst ostkaka som i mitt tycke var både för söt och för mycket mald mandel (den blev också hård och kompakt av detta )(de får nog ha en liten Småländsk "tant som vet att göra härligt "gräddiga" ostkakor )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smaken är nog "som baken" OLIKA i Småland gör de annorlunda ostkaka och getost uppe i norr är också annorlunda (men inte så dyr)

      Radera
  4. Smaken är definitivt delad, speciellt när det gäller ost! Ska inte lägga mej i ostkakediskussionen eftersom jag inte gillar det, men jag misstänker att man kan ha mindre lyckade dagar i tillverkningen. Det är många som tycker Kivarps ostkaka är väldigt god!
    Upptäckte att jag är riktigt dålig på att svara på kommentarer på bloggen...sorry

    SvaraRadera